Saturday 24 October 2015

Filled Under:
,

5 Kereta Sedan Terbaik Bawah Harga RM100,000

Memasuki tahun baru 2014, mungkin ramai yang sudah menerima bonus tahunan dan kenaikkan gaji tahunan. Masa ini, selalunya bulan Januari hingga Mac, ramai yang akan membuat pilihan membeli kereta baru dan ‘upgrade’ kereta yang sedia ada. Antara yang popular ialah kereta sedan 4 pintu. MrJocko nak kongsi 5 kereta sedan 4 pintu yang terbaik yang berharga di bawah nilai RM100,000 untuk pilihan anda.
harga kereta terbaik di Malaysia
Honda City
Engine: 1.5L SOHC i-VTECStarting
Harga: RM 83,219.50 (Gred S)
Ruang Boot: 506 litres
Dikenali sebagai premium sedan segmen B, Honda City memang dah lama terkenal dalam kalangan peminat Honda. Ramai yang setuju, enjin VTEC memang boleh buatkan anda berjimat. Honda City adalah kereta pilihan bagi kebanyakan orang yang mencari sebuah kereta dengan harga di bawah RM100,000. Dengan VSC, ABS dan EBD, Honda City adalah salah satu kereta paling selamat dalam segmennya. Kenyataan ini terbukti benar oleh penarafan keselamatan 5-Bintang NCAP ASEAN.
harga kereta terbaik di Malaysia
Kia Forte
Engine: 1.6L DOHC CVVT MPI GAMMA
Harga Bermula: RM 85,800.00 (SX)
Ruang Boot: 495 liter
KIA menggunakan khidmat bekas pereka kereta Audi untuk memberi nafas baru aspirasi B-segmen KIA. Kia Forte mengejutkan dunia apabila ia keluar dan dalam seterusnya membuktikan bahawa Korea tahu bagaimana untuk membina kereta yang baik. Dilengkapi oleh kamera undur, sistem menghidupkan kereta Push Start Button dan banyak lagi. KIA Forte telah membuktikan bahawa ia adalah kenderaan terbaik untuk pelaburan anda.
harga kereta terbaik di Malaysia
Hyundai Elantra
Engine: 1.6L MPI GAMMA (Manual)
Bermula Harga: RM 88,900
Ruang Boot: 485 liter
Hyundai menawarkan Elantra dengan transmisi manual dan auto. Nampaknya dengan  rekaan luaran Elantra ini, Hyundai seakan dah memahami minat penggemar kereta. Elantra memang punyai rekaan luar yang cantik dan rekaan dalamn yang menarik. MrJocko dan pandu uji beberapa kali. Sehingga hari ini, kereta Hyundai banyak yang sudah menyaingi produk dari Jepun. Ia dilengkapi dengan ESP dan sistem bantuan meletak kereta dan beberapa fungsi lain yang terbaik. Kalau anda membeli Elantra, anda membelanjakan wang anda dengan baik. Untuk nilai sekitar RM88,900, Elantra satu pilihan yang bagus.
harga kereta terbaik di Malaysia
Toyota Vios
Enjin: 1.5L DOHC VVT-i (1.5J MT)
Harga: RM 72,417.00
Ruang Boot: 475 liter
Toyota telah terbukti berkali-kali bahawa setiap kereta mereka adalah bukti kepada kebolehpercayaan Jepun. Walaupun Toyota Vios dianggap sebagai salah satu kenderaan paling rendah dalam segmennya, Vios masih lagi memberikan kualiti terbaik dalam produk Toyota. Sebagai produk Toyota, anda mungkin lebih mudah mencari alat ganti untuk kereta keluaran Toyota ini kerana ia memang salah satu kereta yang terkenal di Malaysia.
harga kereta terbaik di Malaysia
Nissan Almera
Enjin: 1.5L DOHC CVTC
Harga Bermula: RM 66,813.50 (manual)
Ruang Boot: 490 liter
Ia merupakan legasi dari keturunan Nissan Sunny 120Y. Nissan Almera nampaknya sudah bersedia untuk menjalankan warisan Nissan 120Y yang memang terkenal di zamannya. Nissan menawarkan pelanggan sebuah kereta yang mampu milik tetapi mempunyai rekaan Nissan. Mempunyai enjin 1.5-liter yang sesuai dan transmisi manual membuatkan Nissan Almera sebuah kereta yang jimat dalam penggunaan bahan api. Pun begitu, ia masih sebuah jentera yang hebat dengan harga RM66,813.50. Ia tetap sebuah kereta yang memuaskan pemandunya.
Jadi, kalau anda sedang berkira untuk menukar kereta kepada sebuah kereta sedan yang dibawah harga RM100,000, anda mungkin boleh memilih 5 model di atas, Honda City, KIA Forte, Hyundai Elantra, Toyota Vios dan Nissan Almera.




0 comments:

Post a Comment